Bagels Beans logo rond

Ondernemen als een Bagelbaas

We zien volop groeikansen en we zijn voor verschillende locaties op zoek naar nieuwe franchisenemers. Maar hoe vinden wij de nieuwe bagelbazen die passen bij ons concept en de sprong willen wagen? We kiezen voor persoonlijk contact door middel van ludieke activiteiten zoals een Bagel Bingo en een Biketour. Lees hier verder hoe ook jij kan gaan ondernemen als een bagelbaas.

 

Is franchise voor jou het juiste groeimodel?

Je hebt een succesvol concept en je wilt groeien met je bedrijf. Je kunt een nevenvestiging openen, maar een franchiseformule starten is ook een optie. Cathy Kroone is bij ons verantwoordelijk voor de werving en selectie van franchisenemers, en ze denkt graag met je mee of franchisenemer worden ook iets voor jou is.

 

Cathy ziet franchise als een strategische keuze. “Je kunt ook groeien door eigen vestigingen te openen en daar personeel in te zetten. Maar daarvoor moet je behoorlijk kapitaalkrachtig zijn. Bij franchise ligt de investering bij de franchisenemer. De franchisenemers ondernemen voor eigen rekening en risico. Daardoor is de samenwerking minder vluchtig en staat iemand heel gedreven in zijn vestiging.”

 

Je denkt bij franchise vast als eerste aan winkels en horeca. Maar franchiseformules beperken zich allang niet meer tot die sectoren. Uitvaartondernemers, kinderdagverblijven, financieel adviseurs, sportscholen en zorgverleners. Noem een branche en er is wel een formule. Franchiseformules heb je overigens niet alleen in allerlei soorten, maar ook in allerlei maten. Maar waarom is franchisen bij Bagels & Beans voor jou de juiste stap?

Franchisenemer worden-ondernemer-eigen koffiezaak

Wat maakt ons onderscheidend?

Bagels & Beans is een franchiseformule die in 25 jaar naar 79 vestigingen is gegroeid, en we kunnen inmiddels wel zeggen dat we onderscheidend zijn in wat we doen. Cathy: “De franchisenemer moet echt achter je concept en filosofie staan én openstaan voor samenwerking. We zijn open en realistisch in het informeren van potentiële franchisenemers en we leren elkaar kennen. We zetten het proces alleen door als er gaandeweg het proces van beide kanten geen twijfel is.”

 

De meeste horecabedrijven zijn maar weinig onderscheidend. We kennen natuurlijk allemaal de bekende concepten die onderdeel zijn van grote, vaak internationaal opererende, concerns. Waar je als gast meer onderdeel bent van een gladde, geraffineerde marketingmachine dan dat je oprechte persoonlijke aandacht krijgt. Kleine horecabedrijven zijn daarentegen sterker op de gast als individu gesteld, maar zij missen vaak het professionalisme dat wij met Bagels & Beans aan willen bieden.

 

Wij hebben veel nagedacht over ons onderscheidend vermogen binnen het aanbod van de diverse formules en zijn ervan overtuigd dat een herkenbare en onweerstaanbare gastvrije persoonlijkheid, gedreven door onze kernwaarden, het belangrijkste verschil maakt. Deze denkwijze noemen we AntiKudde® en ContraMassa®.

 

Bagels & Beans gaat in de eerste plaats over jezelf goed voelen. Wij geloven sterk in persoonlijke aandacht die zich niet beperkt tot service alleen, maar zich ook vertaalt in de manier waarop onze vestigingen zijn gepland (routing), de manier waarop onze gasten van hun koffie en de bagels genieten (uitstraling, presentatie en sfeer) en de kwaliteit van de producten op zichzelf.

 

Investeren in de relatie

We geloven in de kracht van open communicatie en gelijkwaardigheid. Cathy: “Om je formule te laten slagen moet je investeren in je relatie met de franchisenemers. Je hebt een gezamenlijk belang en hebt elkaar echt nodig. Alleen als die samenwerking goed lukt, heb je de meerwaarde van franchise.”

 

Veel elementen liggen bij ons vast in de franchiseformule. Zo bepalen we de huisstijl, inkoop, landelijke marketing en menukaart. Cathy: “We hebben uniformiteit nodig om ons concept te laten slagen. Maar ik zeg altijd: we zijn hard in de regels en zacht in de relatie.” De samenwerking tussen ons en onze franchisenemers rust op 3 pijlers:

  1. Commercieel succes: Kan de franchiseondernemer een goede boterham verdienen?
  2. Tevredenheid: De tevredenheid van franchisenemers straalt af op alles, ook op klanten en personeel.
  3. Uniformiteit: Wordt de formule goed uitgedragen? “Dit is niet alleen belangrijk voor ons, maar ook voor de andere franchisenemers. Een gast die een slechte ervaring heeft in een zaak loopt niet snel bij een andere vestiging binnen.”

 

Bekijk hieronder de video waarin meerdere bagelbazen hun ervaring met je delen.

Heb jij het ook in je om bagelbaas te worden? We gaan graag vrijblijvend met je in gesprek. Ga naar bagelpower.nl voor meer informatie of neem contact op met Cathy via franchise@bagelsbeans.nl.

Meer lezen over Bagels & Beans?

Wentelteefjes bagel

Niet alleen kan je een bagel heerlijk beleggen met toppings naar keuze, ook kan je een bagel makkelijk omtoveren naar een geheel nieuw, zoet broodgerecht.  Namelijk

Lees meer...

Sinterklaas bagel

De Sint is weer in het land. Een periode vol chocoladeletters, marsepein, pepernoten en een hele hoop ander snoepgoed. Dit moet natuurlijk gevierd worden met een

Lees meer...
%d bloggers liken dit: